środa, 24 lipca 2013

DESER Z TRUSKAWEK I MALIN PRZYKRYTYCH MUSEM WANILIOWYM I PISTACJAMI



Lato w pełni, a upały pewnie dają Wam się we znaki. Mam dla Was coś idealnego na taką pogodę J Szybki w przygotowaniu i orzeźwiający deser z truskawek i malin. Przepis zaczerpnęłam z książki Nigelli Lawson „Nigellissima”. 
Nigella zrobiła ten deser w kolorach włoskiej flagi, dlatego użyła tylko czerwonych owców, ale z powodzeniem można wykorzystać inne, ulubione przez Was owoce. Jeśli będziecie przygotowywać ten deser uważajcie z cukrem. Ja zmniejszyłam go o połowę, bo  Nigella ma jednak skłonności do przesadzania z tym składnikiem. 





Składniki na 6 porcji  
  • 2 białka z jajek ekologicznych;
  • 250 ml śmietany kremówki 36%;
  • 100 g drobnego cukru (ja zmniejszyłam tę porcje o połowę);
  • ziarenka z 1 laski wanilii;
  • 200 g malin;
  • 200 g truskawek;
  • 1-2 łyżki posiekanych orzechów pistacjowych (niesolonych);

Przygotowanie:
  1. Ubić białka na sztywna pianę;
  2. Do drugiej miski wlać śmietanę, dodać cukier oraz ziarenka wanilii i ubić mikserem, aż składniki się połączą, a masa stanie się gęsta i „pagórkowata”;
  3. Do masy dodać białka. Delikatnie i dokładnie wymieszać, aż zrobi się puszysty mus;
  4. Owoce umyć i rozłożyć do 6 szklanek o pojemności 175 ml, wypełniając je w połowie, a na wierzch nałożyć porcję waniliowego musu;
  5. Wstawić je do lodówki na 15-30 min.; 
Uwaga !!! Jeśli chcecie przechowywać je dłużej (do 4 godzin) wstawcie owoce i mus do lodówki w oddzielnych miskach i nałóżcie do szklanek przed podaniem. Inaczej mus będzie się topił i na dnie szklanki zbierze się woda.
    
     6.  Przed samym podaniem posypać porcję musu drobno posiekanymi pistacjami.

                                                                     
                                                                    
  Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz